cappuccino

Temat: tłumik końcowy do Fiata Uno 1.0ie 2000r.


Moje pytanie dotyczy tłumika końcowego do samochodu w temacie.


Mam Uniaka 1.0 z 1999, czyli z pojedynczym tlumikiem, tak jak
u ciebie. W zeszlym roku w sierpniu zaplacilem w warsztacie zajmujacym
sie typowo tlumikami za nowy tlumik POLMO Brodnica aluminiowany
do tego obejma i oczywiscie wymiana - 92 zlocisze... Nie ma co szukac
po sieci, tylko trza podjechac do pobliskiego warsztatu tlumikarskiego
w okolicy i sprawe zalatwic na miejscu...

Pozdr!
skrot


Źródło: topranking.pl/1057/tlumik,koncowy,do,fiata,uno,1,0ie,2000r.php


Temat: Wymiana tłumika i łańcuszka rozrządu


jak na wawe to wydaje sie rozsadna, ja za wymiane łańcuszka ( robocizna
+ materiał ) w bytomiu dwa lata temu zapłaciłem 250 zł


Ja w zaprzyjaźnionym warsztacie (P-ków) dałem w 2003 r. za tłumiki
(aluminiowane, Brodnica) z wymianą 300 PLN. Więc sumując to, jakby nawet coś
podejrzanie tanio. Z tego, co mi mówiono - z tłumików albo Brodnica, albo
Ostrów, przy czym podobno Ostrów trochę lepszy, ale za to gorzej spasowany.

A z warsztatów w Wawie - Syreny.

KS
F16/1999


Źródło: topranking.pl/1061/wymiana,tlumika,i,lancuszka,rozrzadu.php


Temat: !!!!!!!!1Tlumiki Uwaga na Renault!!!!!!!
Ojoj - zdenerwowałeś się. Fakt faktem - chamsko cię potraktowano. Gdzie był
ten serwis? Ja miałem parę lat clio I z 1991 roku, serwis był dla mnie
bardziej łaskawy (Toruń) (choć - patrz niżej) ... No - ale tłumiki sobie sam
wymieniłem kurde, bo szkoda mi było forsy. Wytrzymały mi ok. 60 tys.
(podróbki) - chyba nieźle... Zakupiłem je w sklepie przy zakładach Polmo w
Brodnicy, gdzie robią oficjalnie tłumiki do Seicento i CC, ale... wicie
rozumicie - chyba nie tylko... bo sklep zawalon cały różnymi tłumikami do
wszystkich prawie wozów popularnych.
Inna sprawa to serwis: w Toruniu, może znajecie, zabrano dilerowi prawo do
sprzedaży samochodów Renówki, bo sprzedawał podobno wozy z datą 1997 jako
1998. Nieźle co?

jezyk napisał(a) w wiadomości: <01be5fde$b4fcd700$8e0aa0d4@ppp...
Witam

Jestem posiadaczem samochodu renault megan i przejachalem nie cale 28tyś.km
i mi się przepalił tłumik a jak się dodzwoniłem do Renault ? Polska to mi
powiedzieli ze ich to nic nie obchodzi
Wiec chcialem przestrzec wszystkich przed kupnem samochodu marki renault

Pozdrawiam
Slawek


Źródło: topranking.pl/1606/1tlumiki,uwaga,na,renault.php


Temat: Tłumiki firm Asmet oraz Płóciennik


Witojcie

Ze względu na koszty chyba podaruje sobie Walkera na rzecz tłumika,
którejś
z w.w firm.


..
Nie znam firm, które wymieniłeś, ale Walker wytrzymał u mnie ostatnio rok
(Astra 1.4 SPI). Teraz mam Bosala i mam wrażenie, że jest wykonany
solidniej. Taki szczegół - Walker nie miał otworka do odprowadzania wody.
Z polskich producentów, słyszałem pozytywne opinie na temat Brodnicy.
Pozdr.


Źródło: topranking.pl/1618/tlumiki,firm,asmet,oraz,plociennik.php


Temat: Trwałość układów wydechowych
W Uno 1.4 wymieniam tłumiki średnio co 1,5 roku, trzeba wymienić zawsze dwa, bo
stanowią całość, chociaż upala się zawsze na wlocie do pierwszego. W ASO
pytają, czy chcę oryginalny fiatowski, czy tłumik z Brodnicy. Wybieram z
Brodnicy, bo tańszy ponad dwukrotnie, a mechanicy mówią na boku, że to te same
produkty, tylko jeden jest oficjalnie sprowadzany przez Fiata, a drugi przez
ASO. Słyszałem, że podobno można i warto w nowym tłumiku nawiercić w najniższym
punkcie malutką dziurkę celem wypuszczania skroplin. Może ktoś tak robi i ma
efekty (dłuższe życie tłumika)?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,7623487,7623487,Trwalosc_ukladow_wydechowych.html


Temat: Katalizator do wymiana... :-((((((
Dokładnie - do tego za taki styl jazdy tłumiki odwdzięczą się dłuższą żywotnością.

Mam dla Ciebie jeszcze trzecie rozwuązanie :) Przebicie rdzenia katalizatora-tj. kat jest, jakąś szczątkową funkcjonalność ma, ale nie stwarza oporu spalinom. Oczywiście nie polecam i podaję tylko jako ciekawostkę :)

Jeśli będziesz zakłądał kata uniwersalnego, wybierz (o ile się da) wykonany przez fabrykę w Brodnicy, do tego szczytem marzeń byłby z metowym rdzeniem - dużo mniejsze opory, większa trwałość i lepsze oczyszczanie spalin - szybciej się nagrzewa do optymalnej temp. pracy i trudniej go przegrzać, do trego mniej wrażliwy na uszkodzenie po wjechaniu w kałużę)


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,14718,21747709,21747709,Katalizator_do_wymiana_.html


Temat: !!!!!!!!1Tlumiki Uwaga na Renault!!!!!!!

Seta napisał(a) w wiadomości: <7b0k04$am@flis.man.torun.pl...

Ojoj - zdenerwowałeś się. Fakt faktem - chamsko cię potraktowano. Gdzie był
ten serwis? Ja miałem parę lat clio I z 1991 roku, serwis był dla mnie
bardziej łaskawy (Toruń) (choć - patrz niżej) ... No - ale tłumiki sobie
sam
wymieniłem kurde, bo szkoda mi było forsy. Wytrzymały mi ok. 60 tys.
(podróbki) - chyba nieźle... Zakupiłem je w sklepie przy zakładach Polmo w
Brodnicy, gdzie robią oficjalnie tłumiki do Seicento i CC, ale... wicie
rozumicie - chyba nie tylko... bo sklep zawalon cały różnymi tłumikami do
wszystkich prawie wozów popularnych.
Inna sprawa to serwis: w Toruniu, może znajecie, zabrano dilerowi prawo do
sprzedaży samochodów Renówki, bo sprzedawał podobno wozy z datą 1997 jako
1998. Nieźle co?


Frelik ? Bracie to , to nic . Widzialem sie ze znajomym ktory wlasnie
odbieral Scenica (bylo to w lipcu 98) - to co opowiedzial mi to nie chcialo
mi sie wierzyc . Juz pomijam fakt ze czekal 3 miesiace na auto - cyrk
sie zaczal jak chcieli zalozyc relingi od innego modelu - pogieli by dach
a by zalozyli , tacy zawzieci !!! To ze na czas transportu jest wylaczony
komp.
alarm i swiatla dowiedzieli sie dopiero po tygodniu . Nie potrafili
uaktywnic
alarmu tak aby wydawal dzwieki to zaczeli podawac argumenty za tym
iz lepiej jest jak tylko sygnalizuje swiatlami wlamanie :^))))) . Z taka
choinka
znajomy musial sie poruszac ze 2 tygodnie . To dopiero wstep !!!
Cuda sie zaczely dziac gdy chcieli zalozyc mu "niedzwiedza" - blokade .
No slowem chlopaki z poczuciem humoru - tak wiec kilka takich
niezadowolonych
klientow i koncesja poszla w buraki .
Nie chce zle wrozyc ale to samo czeka przedstawiciela Opla na grudziadzkiej
.
Sam uprzejmie donioslem przedstawicielstwu na RP jak mnie potraktowano .

                                Pozdrawiam

jezyk napisał(a) w wiadomości: <01be5fde$b4fcd700$8e0aa0d4@ppp...
Witam

Jestem posiadaczem samochodu renault megan i przejachalem nie cale
28tyś.km
i mi się przepalił tłumik a jak się dodzwoniłem do Renault ? Polska to mi
powiedzieli ze ich to nic nie obchodzi
Wiec chcialem przestrzec wszystkich przed kupnem samochodu marki renault

Pozdrawiam
Slawek


Źródło: topranking.pl/1606/1tlumiki,uwaga,na,renault.php


Temat: Kto wracał wczoraj/dzisiaj :) przez Kiezmark znad morza...


Wracałem wczoraj z Łeby do DC, mając doświadczenie związane z remontem
mostu, postanowiłem ominąć Kiezmark jadąc przez Tczew na Malbork... Korek
zaczął się jakieś 20 km od Tczewa, ale postałem w nim w sumie jakieś 1.5h
a
było to około 19. I gdyby nie urwany tłumik (może ktoś wyprzedał
iskrzącego
amerykana :-) byłbym po siedmiu godzinach w Stolicy...
Ciekawy jestem ile stało się w Kiezmarku?
Ktoś jechał o tej godzinie?


Ja wracalem z Leby troszke inaczej, z Leborka przez Kartuzy, Koscierzyne (po
drodze zahaczylem o Wiezyce i rozejrzalem sie po Kaszubach z wiezy
widokowej) i 214 do Grudziadza, co prawda w Warlubiu wypadlem na zakorkowana
'1', ale jechalem nia jedynie 10m (objazd do Grudziadza polecony przez
milych 'tubylcow'), potem Brodnica, Rypin i wypad na 10 przy Sierpcu, a
potem na 7 w Plonsku.
Widzialem jedna suszarke gdzies w polowie drogi z Leby do Leborka, potem
miskow niezaobserwowalem.
Wracalo sie calkiem przyjemnie, droga skromnie uczeszczana, ladna
krajobrazowo, a jako ze zasiedzielismy sie na gorze do zachodu slonca, a
potem przy grillu nad Potulskim jeszcze chwilke, zatem do krajowej '10'
mknelo sie srodeczkiem na "dlugich" sluchajac wiadomosci w radiu o korkach
(ponoc na '7' w Kiezmarku siedmiokilometrowy, a na '1' dwudziestoparo - ten
mialem okazje zaobserwowac).
Na '10' ruch juz wiekszy, ale rowniez byly fragmenty, kiedy mozna bylo
obadac dlugosc koleiny (grrrr!!!) "drogowymi".
A na '7' standard, spory ruch, ale imo duzo mniejsze wariactwo jak to
przewaznie mialo miejsce, dojazd do DC bardzo sprawny.
Aha, wyjazd z Leby okolo 18-tej, na Pradze bylem o 1-ej (w mieszkaniu, po
rozpakowaniu auta), w tym prawie dwie godziny spedzone poza samochodem,
dystans 450km.
Cos negatywnego z trasy? - Grupowiczow nie zauwazono :(


Źródło: topranking.pl/1613/kto,wracal,wczoraj,dzisiaj,przez,kiezmark,znad.php


Temat: siecento 1.1-tłumik
tłumiki do SC są na tyle tanie że chyba nie warto bawic się w półśrodki. Kiedyś
najlepsze tłumiki robiła Brodnica
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,534,14493634,14493634,siecento_1_1_tlumik.html


Temat: cc700 łacznik elastyczny ukladu wydech


OK. Dzięki.
Aha... bez spawania i wycinania się nie obejdzie.... a juz myslałem ze to
takie proste :(((


Ja tylko dodam ze moim przypadku po wymianie 3 ukladow wydechowych we
fiacikach
doszedlem do jednego wniosku... w ukladzie ktory przejechal juz tyle km ze
sie sypie
raczej nic nie da sie w normalny sposob rozkrecic czy wymontowac...
temperatura ktora tam panuje + warunki w jakich to wszystko pracuje powoduje
ze elementy laczone zostaja "zespawane", i podstawowym narzedziem jest
szlifierka...
Wymiana wydechu w SC 0,9 nauczyla mnie ze oszczednosc nie popłaca:
kupilem oryginalny wydech "fiatowski" z Brodnicy, sama koncowa czesc wydechu
czyli tłumik koncowy + rura do katalizatora, oraz jakis nieoryginalny tłumik
siatkowy (tlumik drgan) ,
myslalem ze bez problemu odkrece tłumik koncowy od katalizatora, wymienie
siatkowy
i bedzie wszystko OK, po kilku godzinach w kanale okazalo sie ze niczego nie
dalo sie ruszyc, musialem oddac
ten nieoryginalny tlumik drgan, kupic oryginalny ktory tworzy calosc wraz z
wyjsciem z kolektora,
tak wiec ze starego ukladu pozostal tylko katalizator i sonda lambda nad
ktorej delikatnym wycinaniem
z zapieczonego gwintu pracowalem prawie godzine... ale oplacalo sie bo nowa
sonda kosztowala 270zł...
Ale teraz nie zaluje tego ze zastosowalem oryginalne tłumiki z Brodnicy i
wymienilem praktycznie caly uklad,
poniewaz w tym samym czasie kolega w CC 0,9 wymienil uklad na jakis tanszy w
specjalistycznym warsztacie
gdzie powycinali stare uszkodzone elementy, wspawali nowe czyli pomieszali
stary uklad z nowymi elementami,
ja od wymiany zrobilem 40tys. i uklad jest szczelny - brak sladow korozji
etc. a przez ten czas wspomniany
kolega ze swoim CC 2x byl poprawiac robote poniewaz oderwaly sie uchwyty
trzymajace tłumik koncowy
i ten opadał na ziemie uszkadzajac przy tym spawy na polaczeniu tlumika z
reszta wydechu,
samochod chodzi juz glosno a tlumik drgan znowu zaczyna sie sypac...
Napewno sa zaklady ktore potrafia porzadnie to wymienic i pomimo elementow
gorszej jakosci uklad
wytrzyma długo, ale jak juz bedziesz wymienial zastanow sie nad wymiana
całych elementow
bez spawania, i na wymiane na elementy lepszej jakosci czyli z fabryki z
Brodnicy,
oczywiscie nie pytaj o cene w ASO fiata, w uczciwym sklepie moto roznica
pomiedzy "oryginalem"
a elementem gorszej jakosci w moim przypadku wynosila ok 70zł, ale biorac
pod uwage warunki
w jakich pracuje uklad wydechowy IMHO warto zainwestowac
Sorry ze tak sie czepilem tej fabryki w Brodnicy ale mam w domu 3 fiaty,
wszystkie 3 jezdza
wlasnie na takich oryginalnych ukladach i w perspektywie czasu nie ma
porownania z tanszymi
jesli chodzi o trwalosc. Ale wiadomo... wszystko zalezy od dostepnych
funduszy,
pozdrawiam
Krzysiek


Źródło: topranking.pl/1057/cc700,lacznik,elastyczny,ukladu,wydech.php


Temat: cc700 łacznik elastyczny ukladu wydech


| Aha... bez spawania i wycinania się nie obejdzie.... a juz myslałem ze to
| takie proste :(((


## proste :)...  uklad w seju to kolektor wydechowy ,kat-plecionka -
koncowy tlumik z dlugaaaaaaaa rura ...

kupowanie calego w dodatku fiatowskiego jest bezsensem .. za orginal
przeplacasz....wiec jedziesz na dobry warsztat zajmujacy sie wydechami ,
kupujesz tlumik koncowy i plecionke np. IZAWIT (GWARANCJA !! )ASMET lub
PLUCIENIK (POLMOSTROW) oczywiscie w werjsi ALUMINIOWANEJ bo inne metalowe sa
na pare miesiecy.. montuja ci to do kupy i jezdzisz koncowy starcza na
jakies 5 lat - 75tys KM...
ostatnio zmienialem w swoim cinko 1,1 koncowy placilem 75(90) zl ,plecionka
jakies 30(55)... (ceny hurtowe) .

tak wiec nie polecam wymiany calosci... tak jak fiat nakazuje..

Ja tylko dodam ze moim przypadku po wymianie 3 ukladow wydechowych we
fiacikach
doszedlem do jednego wniosku... w ukladzie ktory przejechal juz tyle km ze
sie sypie
raczej nic nie da sie w normalny sposob rozkrecic czy wymontowac...
temperatura ktora tam panuje + warunki w jakich to wszystko pracuje
powoduje
ze elementy laczone zostaja "zespawane", i podstawowym narzedziem jest
szlifierka...
Wymiana wydechu w SC 0,9 nauczyla mnie ze oszczednosc nie popłaca:
kupilem oryginalny wydech "fiatowski" z Brodnicy, sama koncowa czesc
wydechu
czyli tłumik koncowy + rura do katalizatora, oraz jakis nieoryginalny
tłumik siatkowy (tlumik drgan) ,
myslalem ze bez problemu odkrece tłumik koncowy od katalizatora, wymienie
siatkowy
i bedzie wszystko OK, po kilku godzinach w kanale okazalo sie ze niczego
nie dalo sie ruszyc, musialem oddac
ten nieoryginalny tlumik drgan, kupic oryginalny ktory tworzy calosc wraz
z wyjsciem z kolektora,
tak wiec ze starego ukladu pozostal tylko katalizator i sonda lambda nad
ktorej delikatnym wycinaniem
z zapieczonego gwintu pracowalem prawie godzine... ale oplacalo sie bo
nowa sonda kosztowala 270zł...
Ale teraz nie zaluje tego ze zastosowalem oryginalne tłumiki z Brodnicy i
wymienilem praktycznie caly uklad,
poniewaz w tym samym czasie kolega w CC 0,9 wymienil uklad na jakis tanszy
w specjalistycznym warsztacie
gdzie powycinali stare uszkodzone elementy, wspawali nowe czyli pomieszali
stary uklad z nowymi elementami,
ja od wymiany zrobilem 40tys. i uklad jest szczelny - brak sladow korozji
etc. a przez ten czas wspomniany
kolega ze swoim CC 2x byl poprawiac robote poniewaz oderwaly sie uchwyty
trzymajace tłumik koncowy
i ten opadał na ziemie uszkadzajac przy tym spawy na polaczeniu tlumika z
reszta wydechu,
samochod chodzi juz glosno a tlumik drgan znowu zaczyna sie sypac...
Napewno sa zaklady ktore potrafia porzadnie to wymienic i pomimo elementow
gorszej jakosci uklad
wytrzyma długo, ale jak juz bedziesz wymienial zastanow sie nad wymiana
całych elementow
bez spawania, i na wymiane na elementy lepszej jakosci czyli z fabryki z
Brodnicy,
oczywiscie nie pytaj o cene w ASO fiata, w uczciwym sklepie moto roznica
pomiedzy "oryginalem"
a elementem gorszej jakosci w moim przypadku wynosila ok 70zł, ale biorac
pod uwage warunki
w jakich pracuje uklad wydechowy IMHO warto zainwestowac
Sorry ze tak sie czepilem tej fabryki w Brodnicy ale mam w domu 3 fiaty,
wszystkie 3 jezdza
wlasnie na takich oryginalnych ukladach i w perspektywie czasu nie ma
porownania z tanszymi
jesli chodzi o trwalosc. Ale wiadomo... wszystko zalezy od dostepnych
funduszy,
pozdrawiam
Krzysiek



Źródło: topranking.pl/1057/cc700,lacznik,elastyczny,ukladu,wydech.php